تست اعتیاد به ترامادول
نوشته شده توسط : کاردوک

 

ترامادول و اعتیاد به ترمادول چگونه است؟

ترامادول دارویی مسکن و شبه مورفین است. این دارو کاربرد ضد درد دارد و برای بیماران با دردهای شدید تجویز می‌شود. ترامادول نوعی مخدر صنعتی محسوب می‌شود و در نتیجه سوءمصرف آن اثراتی مشابه با سایر مخدرها نظیر، تریاک، هرویین، شیره و ... را دارد. با این تفاوت که ترامادول گیرنده‌های سروتونین در مغز را نیز فعال می‌کند و در نتیجه علاوه بر احساس آرامش و کاهش درد، فرد در ابتدای مصرف احساس سرخوشی و شادی کاذب را نیز تجربه می‌کند، اما دیری نمی گذرد که اعتیاد به ترامادول ایجاد می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ترامادول کلیک کنید.

 

انواع تست اعتیاد به ترامادول

تست اعتیاد به ترامادول به طور کلی به دو صوت آزمایشگاهی و غربالگری صورت می گیرد. در تست آزمایشگاهی تشخیص به واسطۀ نمونه گیری از خون، ادرار، بزاق و موی افراد انجام می‌شود. در تست‌های غربالگری آزمایش به وسیلۀ کیت‌ها و یا تست نواری انجام می شود که خودتان نیز می‌تواند از داروخانه آن را تهیه کنید. این نوع تست نسبت به تست‌های آزمایشگاهی دقت پایین‌تری دارد و ارزان است.

معمولا در تشخیص اعتیاد به ترامادول از کیت رپید تست ترامادول (rapid tra drug test) استفاده می شود و در صورت تقلب یا مشکوک بودن به نتیجۀ آزمایش مجددا از تست آزمایشگاهی استفاده می‌کنند. در میان تست‌های آزمایشگاهی نیز نمونه ادرار رواج بیشتری دارد که در ادامه توضیحات بیشتری در مورد این دو روش توضیحات بیشتری ارائه خواهیم کرد.

اعتیاد به ترامادول | رپید تست ترامادول

رپید تست ترامادول به صورت کیت شامل بروشور و نوار تست می‌شود. این روش برای تشخیص کیفی ترامادول در ادرار است و به صورت نمونه گیری بر روی نوار تست و بدون نیاز به ظرف نمونه گیری انجام می شود. نوار تست موجود در این کیت شامل ذرات متصل به آنتی بادی مونوکلونال می‌شود که خاصیت ضد ترامادولی دارد و از ترکیب پروتئین_ ترامادول کنژوگه تهیه شده. این روش بر اساس روش ایمونوکروماتوگرافی عمل می‌کند و حساسیت آن 300 میلی گرم است.

نحوۀ تشخیص در روش رپید تستِ اعتیاد به ترامادول

در این روش نمونۀ ادرار از طریق خاصیت مویینگی به سمت بالای نوار حرکت می کند. اگر ترامادول موجود در ادرار پایین تر از 300 میلی گرم باشد، محل های اتصال به ذرات پوشیده شده از آنتی بادی را در تست پر نمی کند و نتیجه منفی اعلام می شود. عملکرد نوار تست کاملا در بروشور توضیح داده شده است و به این صورت است که آنتی بادی موجود در نوار با ترامادول موجود در نمونۀ ادرار ترکیب و جذب می شود. در نهایت خط ایجاد شده در ناحیه (c) نشانۀ آن است که مقدارنمونۀ لازم برای تست کافی بوده است و بعد از چند دقیقه اگر میزان ترامادول در ادرار زیاد باشد خطی رنگی در ناحیه خط تست (T) تشکیل می شود و نتیجۀ آزمایش مثبت است.

اعتیاد به ترامادول | مثبت شدن کاذب نتیجه رپید تست

مصرف برخی داروها می تواند در نتیجه تست ترامادول تداخل ایجاد کند. از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- در صورت مصرف کاربامازپین متابولیسم ترامادول افزایش می یابد. (برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد داروی کاربامازپین کلیک کنید)
- داروهای مهارکننده باز جذب سروتونین، نظیر نفازودون و ونلافاكسین
- داروهای نورولپتیك

 

اعتیاد به ترامادول | تست ادرار 

آزمایش ادرار دقت بیشتری دارد و حتی پس از 3 الی 4 روز کنار گذاشتن مواد می تواند مصرف را نشان دهد. برخی افراد برای منفی کردن نتیجۀ آزمایش خود تقلب می کنند که این یکی از مشکلات تست ادرار است. برای مثال برخی افراد ممکن است برای منفی شدن آزمایش قبل از تست آب زیادی مصرف کنند که در نتیجه به علت رقیق بودن و رنگ و شفافیت ادرار به احتمال زیاد نمونۀ ادرار توسط آزمایشگاه رد می شود.

 

اعتیاد به ترامادول | تقلب در تست ادرار

تقلب در تست ادرار به روش‌های مختلفی انجام می شود. برای مثال ممکن است که فرد موادی نظیر آبلیمو یا آب را در نمونه خود محلول کند و یا از انداختن ناخن در تست استفاده کند. با این حال مسئولین اجرای تست امروزه با دقت بسیار بالایی عمل می کنند و در صورت مشکوک شدن به نتیجه آزمایش فرد می توانند از آزمایش های تکمیلی استفاده کنند که این کار تقلب فرد را آشکار می سازد. به همین خاطر اگر نمی خواهید نتیجه آزمایشتان مثبت شود بهتر است به جای تقلب به فکر درمان و ترک باشید. استفاده از کمک مشاوره ترک اعتیاد می تواند در این زمینه موثر باشد. برای آگاهی از روش های ترک ترامادول کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد به ترامادول و تست اعتیاد به ترامادول می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

منبع : تست اعتیاد به ترامادول




:: برچسب‌ها: تست اعتیاد به ترامادول ,
:: بازدید از این مطلب : 983
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 مهر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: